Spørsmål: Jeg får beskjed om at «E-post finnes allerede»
Svar: Det betyr at det allerede er registrert en bruker med din e-postadresse. Da skal du gå til selve innloggingssiden og logge på der med ditt brukernavn (e-post) og passord.
Spørsmål: Jeg har glemt, eller vet ikke, passordet til min bruker i appen
Svar: Når du er inne på «Logg inn» i appen/min side så finnes det en liten tekst der som heter «Glemt passord?», bruk denne for å få tilsendt en e-post til deg hvor du kan lage nytt passord.
Spørsmål: Jeg får oppgitt «Ugyldig brukernavn eller passord»
Svar: For å kunne logge inn så må man ha registrert seg som «Ny bruker» først. Gå derfor inn på «Registrer ny bruker» og oppgi din e-post og lag ditt passord der. Når dette er gjort så vil det bli tilsendt en aktiveringslenke til den e-posten du oppga som du må gå inn og trykke på. Denne vil fungere i 25 minutter etter at du har registrert deg.
Spørsmål : Hvorfor vises bare huset mitt og ikke hytta i appen/min side ?
Appen/min side viser i utgangspunktet bare det som er på ditt kundenummer. Dersom hytta står på din partner vil det kun være de som får den opp i sin app. Men dersom din partner går inn på «Mer». og videre til «Kundetilganger» vil de kunne dele sin tilgang med deg ved å legge inn din e-postadresse. Med denne funksjonaliteten kan du også dele tilgang til ditt abonnement med flere.
Spørsmål: Jeg har flere kundenumre hos dere. Hvordan kan jeg bytte mellom disse?
Svar: Dersom du er registrert med samme epostadresse hos oss på begge/alle kundenumrene, så er det bare å gå på menyen «Mer». Der finner du «Kundetilganger» og kan bytte mellom disse der.
Spørsmål: Hvorfor viser dere ikke forbruket mitt som jeg bruker akkurat nå? Hvorfor viser dere bare gårsdagens forbruk og ikke i dag?
Svar: Alle strømleverandørene får forbruket til kundene dagen etter hos netteierne. Det betyr at vi pr nå bare kan vise gårsdagens forbruk og bakover i tid. Vi jobber med å se nærmere på løsninger som kan gjøre at våre kunder kan følge med på hva de bruker i dette øyeblikket. Det vil i så fall innebære en gjenstand som må plugges i måleren i sikringsskapet når vi har en løsning på plass.
Spørsmål: Det mangler forbruk for noen dager, hvorfor ?
Svar: Noen ganger får vi forbuket oversendt forsinket fra elhub eller din netteier, og noen ganger kan det oppstå systemfeil som gjør at vi ikke får dette på plass med en gang. Vi jobber fortløpende med å gå gjennom de av kundene våre som eventuelt mangler forbruk og få dette plass.
Spørsmål: Jeg har registrert meg som «ny bruker» med min e-postadresse. Men beskjed om å bekrefte med mobilnummer og SMS-kode etter at jeg har kommet inn?
Svar: Dersom e-postadressen du oppga når du registrerte «Ny bruker» ikke finnes hos oss tilknyttet ditt kundeforhold. Så forsøker systemet å se om den klarer å finne deg på ditt mobilnummer.
Spørsmål: Etter at jeg har registrert meg som «ny bruker» så får jeg etterpå beskjed om at «handling er utgått på tid» når jeg trykker på lenken i min epost.
Svar: Lenken som sendes ut til din epost er gyldig i 25 minutter fra den ble sendt. Dersom du trykker på denne etter det så vil du få beskjed om at «Handlingen er utgått». Det du må gjøre da er å gå på «logg inn» og bruke e-posten og passordet du laget tidligere. Eventuelt «Glemt passord». Da vil det bli sendt en ny e-post til deg som du må gå inn på for å verifisere deg før du kan logge på med din bruker og passord.